9.27.2011

Anak Umur 2 Tahun Hafal 200 Perkataanlah!

Salam sejahtera,

Semoga kehidupan kita sentiasa diberkati.

Semalam saya telah senaraikan 99 perkataan yang telah dihafal oleh anak saya yang berumur 2 tahun. Setelah saya membuat pemerhatian semula, saya dapati masih ada lagi perkataan yang tidak termasuk di dalam senarai tersebut. Jadi, saya pun membuat senarai tambahan yang baru.

Subhanallah! Mashaallah! Rupa-rupanya anak saya telah menghafal sebanyak 200 patah perkataan ketika usianya 2 tahun ini. Ini satu keajaiban yang sangat menakjubkan buat saya.

Untuk tatapan tuan-tuan sekalian, manalah jikalau berguna, saya muatnaikkan senarai tambahan itu. Tuan-tuan boleh dapatkannya di sini.

Mungkin senarai ini boleh menjadi panduan kepada tuan-tuan di dalam proses mengajar anak-anak tuan berbicara.

Sekian, terima kasih.

Aliff Danial

No comments:

Post a Comment

TERIMA KASIH DARIPADA ALIFF DANIAL

Anak-anak yang genius lahir dari kalangan anak-anak yang suka membaca. Mereka membaca buku-buku akademik, dan buku-buku yang mengembangkan daya imaginasi. Daya imaginasi yang tinggi dibantu oleh pembacaan buku-buku yang baik dan bermutu samada dari segi penceritaan dan bahasanya - Aliff Danial